bir noktadan sonsuz sayıda doğru geçer: fikr-i sabit düşünce depremleri

Perşembe, Ocak 31

fikr-i sabit düşünce depremleri

isimler ki büyülüdür
sade büyülü mü isimler
hem de büyücüdür
sanmam ki çıkmış olsun hatırından
ismini "fasl-ı hazan" koyalım
söndüğü yerde aradığını bulasın
lâkin fasl-ı hazan demek
fasl-ı hüzün demek
söndüğü yerde
sana kavuşmam gerekonun söndüğü yerdebenim tutuşmam gerek...******lakin gönül gözünle görür görünenle yetinirsen eğer
sadece tırtılı bilirsin.
çirkindir ya tırtıl, gönlünü çelmez.

görünenin ötesine geçmek istersen eğer,
aradan örtüyü kaldırıp da gönül gözü ile bakarsan,
kelebeği bulursun karşında.

güzeldir ya kelebek, gönlün ona akar. Sevdalanırsan  eğer, kelebeğe değil tırtıla sevdalanırsın.

******

hissetmemek bir meziyettir bazen;donmuş bileklerini kesemez insan.

hissetmemek bir eziyettir bazen; donmuş bileklerini kesemez insan.

******
ve kuvvetle hissediyordu
birken iki olabilenin,
iki iken sıfır olabileceğini...
*******
bilmemek, kendi gölgenden korkmana sebep olur;

bilmekse başkalarının gölgesinden.

biri içerden kuşatır seni, öteki dışardan...

*******

- ben eflatun prens'i eflatun prens olduğu için sevmiştim ama o hep başka biriymiş gibi yaptı. sen sakın bana yalan söyleme olur mu? her şey neyse o!
başımla onayladım. yalandan zerre kadar hazzetmediğini söyleyen biri, eğer bile isteye söylemiyorsa bu yalanı, eğer hakikaten inanıyorsa söylediklerine, tıpkı ayna kırmak gibi uğursuzluk getirir etrafındakilere. filmlerde gösterilen tabancaların, er ya da geç kullanılmasına benzer bu duru
m. 'bana asla yalan söyleme,' diyen biri fena halde aranıyor demektir. gene de itiraz etmek istemedim ona.

ALINTILAR/ELİF ŞAFAK

Hiç yorum yok: