bir noktadan sonsuz sayıda doğru geçer: Matruşka

Cuma, Şubat 29

Matruşka

    Bir gri kıvrım içinde, nedensiz
    Eflatun bir sis bulutu tattım belli belirsiz,
    Çok ağaçlı bir orman gibi
    Bilge ve gizemli
    Sırrına ermek için Eflatun olmalı.
    İçinde zaman zaman lacivert
    Mora boyar, zora koyar eflatunu..

    Eflatunu açtım.

      Bir gri kıvrım içinde, nedensiz
      Lacivert derinlikler buldum okyanus misali sessiz
      Maviden daha yakın, daha zor ve sıcak
      Bazen nar ağacı, bazen dar.
      Okyanus dibinde gizli bir dünyada saklı sevgi
      Derinden bir kaç damla olsa da nasibim
      Lacivertten, önce yetinmeyi öğrendim.

      Laciverti açtım.


        Bir gri kıvrım içinde, nedensiz
        Mavi enginler gördüm uçsuz bucaksız
        Uzağın rengi mavi kadar sonsuz
        Buzulun rengi gibi soğuk
        Ve bir mavi çam kadar asil gökyüzüne doğru
        Gözümü kamaştırdı mavinin güzelliği ve ihtişamı
        İçimi acıttı ulaşılmazlığı

        Maviyi açtım


          Bir gri kıvrım içinde, nedensiz
          Kızıl bir kor yakaladım henüz külsüz
          Uzak zamanlardan sıcak çarpıcı ve yakıcı
          Grubunda Ankara'nın
          Daha bir kızıla yandı
          Kırmızı yapraklı Japon elmaları

          Kırmızıyı açtım


            Bir gri kıvrım içinde, nedensiz
            Turuncu muzip bir gülümseme gördüm eşsiz
            Siyah beyaz bir resmin içinden göz kırptı
            Taze portakal kokulu
            Bilmem başında estimi hiç kavak yeli
            Ben portakal ağaçlarının meltemini gördüm yalnız
            Güzel saçlarını taradı geçti.

            Turuncuyu açtım



              Nedensizler bitti

              Son gri kıvrım içinden çıktı nasılı
              Işığın rengi sarı
              Bütün renklerden daha sıcak ve parlak
              Daha bilge ve yakın
              Ve aslında en derinde
              Korkularını, hüzünlerini
              İncinmişliklerini zayıflıklarını
              Yani en insanca yanlarını
              Saklamış bunca renge
              Bin maskeye bin matruşka bebeğe


              En sıcak
              En yakın ve parlak
              En içerde
              Gizlenmiş en küçük bebek
              Yani sarı çekirdek

              *Gri aklın ve zekanın rengi

Yıldız Yıldız

Hiç yorum yok: