bir noktadan sonsuz sayıda doğru geçer: Özdemir Asaf'ça

Salı, Şubat 26

Özdemir Asaf'ça




















Hangi eve
Başımızı soktuysak..
Yer yerinden oynadı
Aşkımızdan.

Büyük aşklar
Eve sığmaz diye
Bir şair sözü vardır da,
Ondan.


_______________________

Bana yalanlar söylese yetinecektim.
Ama yalan söyledi.

_______________________

Şimdi bütün anmalar bir susmanın içinde..
Şimdi bütün susmalar bir odanın içinde..

Anlatmaya bir sözcük, bir bakış arıyorlar,

Önce sakladıkları, bir adamın içinde.

_______________________


Adının üstüne
Anılar koyma.

Sen mezar değilsin.


Anılar

Adının ardından gelsin.

Sen duvar değilsin.

_______________________

Gülüş bir yanaşımdır bir öbür kişiye;
Birden
iki kişiyi döndürür bir kişiye..
Anılarından kale yapıp sığınsa bile,

Yetmez yalnız başına bir ömür bir kişiye.

_______________________

Seni bende, beni sende arıyorlar,
Beni senden, seni benden tanıyorlar,
Bir birim gibiyiz tümünün gözünde,
Yarım'larımızı bütün sanıyorlar

_______________________

Kuşlar uçmak için doğmuş;
Kemiklerinin boş olmasından anlıyoruz.

Açık ve bilinen bir yönü yok insanların.

Onu biz yaratıyoruz.

_______________________

Onun güzelliğini herkes görüyorsa o bence az güzeldir.
Herkes biliyorsa o bence hiç güzel değildir.

Onun güzelliğini yalnız ben görüyorsam bu sevgidir.

Yalnız ben biliyorsam bu aşktır.

Hiç kimse görmüyorsa bu yalnızlıktır.

_______________________

Düşünürken kendimden başkasına inanmam.
İnanırsam ben senden başkasına inanmam.

İnanınca düşünür, yönelir sana doğru;

Seninle ikimizden başkasına inanmam.

_______________________

Ölünceye kadar beni bekleyecekmiş,
Sersem.

Ben seni beklerken ölmem ki..

Beklersem.

_______________________

Her tomurcuk, bir çiçeğin uykusuna
Her çiçek, bir yemişin kuşkusuna

Her yemiş, bir böceğin korkusuna

Uykusuzca, kuşkusuzca, korkusuzca yürür

_______________________

Seni görünce
Aynı anda geçer aklımızdan

Aynı düşünce..

Bir duvar gibi aramızda

_______________________

Son isteğin nedir?
Sorusu,
Çok, çok kolaydır,
ilk isteğin nedir?
Sorusundan.
Çünkü,
O soruyu
Kimse kimseye soramadı,

Korkusundan.

_______________________

Ölebilirim bu genç yaşımda,
En güzel şiirlerimi söylemeden götürebilirim.

Şimdi kavak yelleri esiyorken başımda,

Sevgilim,

Seni bir akşam-üstü düşündürebilirim.

_______________________

Okulda,anladıkça başaracaksın.
Yaşamda,başardıkça anlayacaksın.

Gelecek mutlu-mutsuz,inanmasan da;

Gözlerin yaşardıkça anlayacaksın.

Yalnızlık paylaşılmaz.

Paylaşılsa yalnızlık olmaz.

_______________________

Bir öykü var sakladığın
Bir öykü var ardında duran

Bırak onu uyansın

Şimdi sen bir anı düğümü önümde

Duvar cana uzanıp duran

Taşlaşmış yükünle uyu yansın

_______________________

Yalnız kaldınız sanırsınız,
Biliyorum.

Yalnız bırakılmışsınız,

Biliyorum
Ötesi yok.
Yalnız
Kendi ben'inin Sen'idir.

_______________________


Sevmek Nokta almaz Çocuklar.
Sevmeye nokta koyan
Sınıfta kalır.
Onun,
Virgülleri vardır
Çocuklar.

Sevmek noktalanmaz;

O, noktadır.



1 yorum:

Adsız dedi ki...

tam aradigim dizeleri... tessekur. ;)